Nastavení GTM

Předpokladem je založení Google Tag Manager účtu zde

V menu GTM účtu pak vytvoříte jeden nebo více kontejnerů (viz. obrázek). Kvůli přehlednosti je vhodné použít samostatný kontejner pro každý web, není to ale nutné.

Kontejner má unikátní ID ve tvaru GTM-XXXXXX , toto ID je potřeba zadat v administraci modulu Google Tag Manager v Prestashopu

Triggery

V kontaineru založíme nový trigger  typu Zobrazení stránky a omezíme jej filtrem url pouze na stránku dokončené objednávky. Tento trigger pojmenujeme Objednávka.

Takto vypadá dokončený trigger Objednávka:

GTM tagy

V tomto základním příkladu založíme v kontaineru GTM pouze 2 tagy

 

Tag návštěvnost

Při založení tagu nabídne GTM neprve výběr jeho typu, zvolíme Universal Analytics. Následující obrazovka má 2 části

1) Tag configuration

ID měření: náš kód Google Analytics tj řetězec ve tvaru UA-XXXXXX-X  (nezaměňovat s ID kontejneru GTM které má tvar GTM-XXXXX

Typ měření: zobrazení stránky

 

2)  Triggering - sem nejprve přidáme trigger All pages a následně přidáme výjimku - trigger Objednávka. To znamená že tag návštěvnost se bude spouštět ve všech stránkách mimo potvrzení objednávky

Výsledný tag návštěvnost:

Tag objednávka

Typ tagu: Universal analytics

ID měření: opět náš kód Google Analytics, stejný jako v tagu návštěvnost

Typ měření:  transakce

Trigger: Objednávka (spouštět jen zde)

 

Nezapomeňte nakonec kontainer publikovat !

webdnes.cz
®2016